برنامه "دوقدم مانده به صبح" با حضور ابراهیم حقیقی


برنامه "دو قدم مانده به صبح" با اجرای ساعد مشکی و محمد صالح علا  و با حضور ابراهیم حقیقی از شبکه چهارم سیما پخش شد.
صالح علا در این برنامه با ارائه این پرسش که آیا اساسن تایپوگرافی در حوزه ی مدرن مطرح میشود گفت که نقش گرافیک در سینما را چطور می بینید.
سپس ابراهیم حقیقی با ارائه این توضیح که می بایست به مبحث تایپوگرافی بصورت جداگانه پرداخته شود گفت: تایپوگرافی تبدیل به مد شده و می بایست از آن عبور کرد.
وی گفت در سینما مخاطب عام وجود دارد و در حال حاضر به جز بیلبوردها مکان دیگری برای نصب پوسترها نیست و برای همین است که طراحی پوستر در سینما افول پیدا کرده است.
سپس ساعد مشکی با توضیحی درباره ی اتفاقات ناحوشایند اجتماعی در جامعه سوال خود را اینگونه مطرح کرد که چگونه طراحان گرافیک می توانند به بهبود شهروندی کمک کنند.
حقیقی در پاسخ به این پرسش با اشاره به رایزنی ها با سازمان زیباسازی گفت: ما همانطور که از سازمان زیباسازی قول ساماندهی محلی برای نصب پوسترها را گرفته ایم، می توانیم این قول را بدهیم که طراحان هم به این مسائل خواهند پرداخت و این ها مسائلی هستند که در جهان تجربه شده است.
وی افزود: درست رانندگی کردن، حفظ محیط زیست و... را به راحتی می توان از طریق طراحی گرافیک به شهروندان آموزش داد و البته باید گفت که خوشبختانه در این سالها چشم مردم هم بیشتر عادت کرده و بیشتر با معقوله تصویر آشنا شده است.
لازم به ذکر است که این برنامه که در ساعات پایانی شب پخش می شود و میهمان این برنامه در هفته ی آینده نیز ابراهیم حقیقی خواهد بود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن